تعویضگر عملگرهای ضربی تحلیلی

thesis
abstract

در این پایان نامه تویضگر عملگرهای ضربی را در دو بخش بررسی می کنیم. در بخش اول b را فضای باناخ شامل توابع تحلیلی پیوسته تعریف شده روی دیسک واحد باز، تحت شرایط خاص و? را تابع تک ارز تعریف شده روی بستار d و در بخش دوم همین فضا را تحت شرایط جدیدی شامل توابع تحلیلی تعریف شده روی حوزه کراندار g در صفحه مختلط در نظر گرفته و فرض می کنیم ? روی g تحلیلی و روی بستار g پیوسته اشد. سپس فرض می کنیم m? عملگر ضرب بوسیله ? باشد و فرم عملگرهایی مانند t را مشخص می کنیم که به ازای آنها داشته باشیم m?t = tm?. ثابت میکنیم تحت شرایطی وجود دارد ? : g ? g به طوری که به ازای آن t = m?.

First 15 pages

Signup for downloading 15 first pages

Already have an account?login

similar resources

مجموعه تعویضگر عملگرهای توپلیتز

یکی از مباحث جالب در نظریه عملگرها که ریاضیدانان زیادی را به خود مشغول داشته است و مسائل حل نشده زیادی  را شامل می شود، موضوع مشخص نمودن مجموعه تعویضگر عملگر توپلیتز است. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

full text

عملگرهای ضربی بر فضاهای توابع تحلیلی

معرفی فضاهای هیلبرتی و لارنت پرداخته شده است. نقش عملگرهای ضربی بر فضاهای هاردی مورد بررسی قرار گرفته شده است.

عملگرهای ضربی تحویل ناپذیر روی فضاهای توابع تحلیلی

در این پایان نامه، در ابتدا توصیف کاملی از زیرفضاهای تحویل پذیر عملگرهای انتقال یکطرفه وزنی s از مرتبه متناهی n ارائه شده است. فضای برگمن متشکل از توابع تحلیلی روی قرص واحد باز d و حاصل ضرب بلاشکه ? با دوصفرهای a و b در d را در نظر می گیریم. نشان می دهیم عملگر ضربی m? دقیقاٌ دارای دو زیرفضای تحویل پذیر غیربدیهی است. در نهایت اگر m?، عملگری ضربی با تابع تحلیلی کراندار ? در دامنه ? روی فضای هیلبرت...

15 صفحه اول

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تبریز

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023